Translate

22 Σεπτεμβρίου, 2021

ΟΑΕΔ - Κοινωφελής Εργασία - Μοριοδότηση



 Αναδημοσίευση*
   Ο νέος κύκλος θα αφορά 25.000 ωφελούμενους και θα προσφέρει εργασία οκτάμηνης διάρκειας, ενώ η ημερήσια αμοιβή αναμένεται να διαμορφωθεί στα 21,84 ευρώ, ενώ η μηνιαία έως 546 ευρώ.
   Δικαιούχοι είναι μόνο εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του Οργανισμού που ανήκουν σε μία τουλάχιστον από τις παρακάτω κατηγορίες:
 
α) άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, 

β) άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς,
γ) μακροχρόνια άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, 

δ) άνεργοι πτυχιούχοι πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, για την κάλυψη θέσεων με βάση τα τυπικά προσόντα,
 
ε) άνεργοι ηλικίας άνω των 29 ετών, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,

στ) εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ και

ζ) άνεργοι δικαιούχοι «Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)», εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

 
Η δράση περιλαμβάνει:
1. Τοποθέτηση σε συγκεκριμένη θέση απασχόλησης για 8 μήνες συνολικά σε Δήμους, Περιφέρειες, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών (ΚΚΠΠ)/ συναφείς φορείς και Υπηρεσίες Υπουργείων και άλλων φορέων.
2. Πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης έως 150 ώρες, ανάλογα με το θεματικό αντικείμενο που θα επιλέγει ο ωφελούμενος, το οποίο θα οδηγεί στην πιστοποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος. 
 
     Η δράση έχει ως στόχο την ενίσχυση/προώθηση της απασχόλησης των ανέργων με έμφαση κυρίως σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού που αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο αποκλεισμού (όπως ενδεικτικά οι μακροχρόνια άνεργοι, άνεργοι με χαμηλά προσόντα) και απαιτείται να εργαστούν σε πρώτη φάση, σε «προστατευμένο περιβάλλον» προκειμένου να ενταχθούν στην αγορά εργασίας και να αποφύγουν την περιθωριοποίηση, διατηρώντας την ικανότητα απασχόλησής τους. Παράλληλα τα προγράμματα θα συνδέονται με την αναβάθμιση γνώσεων και δεξιοτήτων σύμφωνα με τις πραγματικές εξατομικευμένες ανάγκες των ανέργων ώστε οι συμμετέχοντες να ενισχύονται κατά την διαδικασία ένταξης τους στην αγορά εργασίας, ούτως ώστε να έχουν πολλαπλασιαστική επίδραση στην οικονομία.
    Ειδικότερα, τα προγράμματα εντάσσονται στους ακόλουθους τομείς προτεραιότητας:
• αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται προς τους πολίτες από τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως η αναβάθμιση και συντήρηση δημοτικών υποδομών, η αναβάθμιση της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών με έμφαση στην προώθηση της χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας (ΤΠΕ), η καθαριότητα,
• υποστήριξη και βελτίωση των υπηρεσιών της εκπαί-δευσης,
• βελτίωση των παρεχόμενων κοινωνικών υπηρεσιών και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας της Δημόσιας Διοίκησης προς τους πολίτες που βρίσκονται σε ανάγκη λόγω των συνεπειών της οικονομικής κρίσης,
• οικολογικές δράσεις προστασίας της βιοποικιλό-τητας των προστατευόμενων περιοχών με σκοπό την ανάπτυξη και τη διατήρηση βιώσιμων πληθυσμών και οικοσυστημάτων,
• υπηρεσίες διαμόρφωσης/συντήρησης πρασίνου,
• μετάβαση στην κυκλική οικονομία,
• πρόληψη φυσικών καταστροφών,
• πρώτες βοήθειες,
• δεξιότητες φροντίδας τρίτης ηλικίας,
• εργασίες κατασκευαστικού κλάδου. 
 
~~~
 
Συνέχεια στον ιστότοπο:
 
 

*Πρόκειται για Μερική Αναδημοσίευση Ειδήσεων συλλεγμένων από τον ιστότοπο dikaiologitika.gr

20 Σεπτεμβρίου, 2021

Παγκόσμιος Μήνας για την Άνοια ο Σεπτέμβριος

 

 Όταν χάνονται αναμνήσεις, χάνονται κομμάτια ζωής

   Η ΚΟΦΙΨΥ συμμετέχει στις δράσεις για την ευαισθητοποίηση και την υποστήριξη πασχουσών/όντων με άνοια και των προσώπων που τις/τους φροντίζουν.

Η Χαμένη Μνήμη

   Ο Σεπτέμβριος είναι μήνας αφιερωμένος παγκοσμίως στην Άνοια, την πιο διαδομένη ασθένεια σε ώριμες ηλικίες που δικαίως θεωρείται η μάστιγα της εποχής μας. Τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία στη χώρα μας δείχνουν ότι 160.000 πρόσωπα πάσχουν από άνοια και 280.000 πρόσωπα από ήπια νοητική διαταραχή. Συνολικά η ομάδα με ήπια ή σοβαρά νοητικά προβλήματα κοντεύει το μισό εκατομμύριο ψυχές. Σε αυτό τον αριθμό πρέπει να προσθέσουμε ότι για κάθε ασθενή με άνοια ακολουθεί η δέσμευση της ζωής 2-3 φίλων ή μελών της οικογένειας που έχουν ενεργό ενδιαφέρον, η πάθηση εμπλέκει περίπου1 εκατομμύριο Έλληνες πολίτες.


Δωρεάν test μνήμης από το Δήμο Βύρωνα
Δωρεάν τεστ μνήμης σε άτομα άνω των 60 ετών που δεν έχουν διαγνωσθεί με άνοια: 

   Τα τεστ θα πραγματοποιηθούν στο Κ.Α.Π.Η Αγίας Τριάδος, Βουτζά 73 & Φλέμινγκ (Εντευκτήριο Προσκόπων) από την Δευτέρα 20/9/2021 έως την Παρασκευή 29/10/2021. 

Η Είσοδος στον χώρο διεξαγωγής των τεστ επιτρέπεται:

* με πιστοποιητικό εμβολιασμού

* με πιστοποιητικό νόσησης έως 6 μήνες από την διάγνωση

* με αρνητικό rapid/self /pcr test κορωνοϊού έως 48 ώρες πριν την ημερομηνία εξέτασης

  Απαραίτητη η χρήση προστατευτικής μάσκας.  

  Για πληροφορίες και ραντεβού μπορείτε να καλείται στο τηλέφωνο 210 – 7651583, καθημερινά 9:00 – 13:00.

19 Σεπτεμβρίου, 2021

Η αξιοπρέπεια δεν υπάρχει χωρίς την ελευθερία

  Αναδημοσιεύουμε τμήμα της συνέντευξης της ψυχιάτρου κας Κατερίνας Μάτσα, τ. διευθύντριας της Μονάδας Απεξάρτησης 18 ΑΝΩ και αγωνίστριας στα μετερίζια της Ψυχικής Υγείας. Μίλησε τον Οκτώβρη του 2018 στην κα Ελεάνα Πανδιά, Επικοινωνιολόγο, MA και τότε υπ. διδάκτορα Παντείου Πανεπιστημίου και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Ψυχογραφήματα".

Οι εξελίξεις τα τελευταία χρόνια με την υγειονομική κρίση, την επιδεινούμενη κατάσταση της Δημόσιας Υγείας και τις "υποχρεωτικότητες" κάνουν τις παρακάτω θέσεις, πιο επίκαιρες από ποτέ.

  ΨΧ: Σε τι συνίσταται κατά τη γνώμη σας η αξιοπρέπεια;

  ΚΜ: Ο Pico della Mirandola, σπουδαίος φιλόσοφος του 15ου αιώνα, στο βιβλίο “Λόγος περί της αξιοπρέπειας του ανθρώπου” (εκδόσεις ΑΓΡΑ, 2014) συναρτά την ελευθερία με την αξιοπρέπεια. Στο μεγάλο θαύμα που είναι ο άνθρωπος, ως ο δημιουργός του εαυτού του, το πιο θαυμαστό είναι η ελευθερία του. Αυτή είναι η αξιοπρέπεια (dignitas). Η αξιοπρέπεια, λοιπόν δεν υπάρχει χωρίς την ελευθερία. Η υπεράσπιση της αξίας και της ακεραιότητας του ανθρώπου είναι συνυφασμένη με την υπεράσπιση της ελευθερίας του. Και εδώ ως ελευθερία δεν νοείται απλά η απουσία καταναγκασμού, αλλά η συνείδηση της φυσικής αναγκαιότητας και των περιορισμών που αυτή θέτει. Η ελευθερία του ανθρώπου ανάγεται τελικά στη θετική δύναμη με την οποία μπορεί να αναπτύξει όλες του τις δυνατότητες μέσα από την κοινωνική πράξη, μέσα σε μια διαδικασία ελεύθερης δημιουργίας και ριζικής αλλαγής της σχέση του με την Φύση.

  ΨΧ: Σχετίζεται η αξιοπρέπεια με την ψυχική ασθένεια;

  ΚΜ:  Η αξιοπρέπεια είναι ό, τι πολυτιμότερο διαθέτει ο άνθρωπος είτε πάσχει ψυχικά είτε όχι. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια ταυτίζεται τελικά με το δικαίωμα στην ελευθερία, το δικαίωμα στη ζωή.

  ΨΧ: Υπάρχει τρόπος να διαφυλαχθεί η αξιοπρέπεια του ψυχικά ασθενούς, του θεραπευόμενου;

  Η διαφύλαξη της αξιοπρέπειας του ψυχικά ασθενούς ανάγεται τελικά στον σεβασμό των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων του. Στην πράξη όλα αυτά, σχεδόν κατά κανόνα, παραβιάζονται και η αξιοπρέπεια του πάσχοντος, του θεραπευόμενου προσβάλλεται, όπως συμβαίνει με την αναγκαστική νοσηλεία, την μηχανική καθήλωση, την απουσία θεραπευτικής σχέσης, την αυστηρή ιεραρχία μέσα στον αυταρχικό ψυχιατρικό θεσμό, την ιατρικοποίηση της ύπαρξής του στο σύνολό της. Ο μόνος τρόπος για να διαφυλαχθεί η αξιοπρέπεια του θεραπευόμενου είναι η διαμόρφωση και η εξασφάλιση των όρων ισοτιμίας στη σχέση θεραπευτή – θεραπευόμενου και στον ελεύθερο διάλογο ανάμεσά τους, η απουσία αυταρχισμού και καταπίεσης, ο σεβασμός στην δική του απόφαση να διαχειρισθεί όλα όσα τον αφορούν. Αυτό βεβαίως προϋποθέτει μια βαθιά τομή στα ψυχιατρικά πράγματα, μια επανάσταση, θα μπορούσαμε να πούμε σε σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα της βαρβαρότητας στο χώρο της ψυχικής υγείας.

  ΨΧ : Ποια είναι η κοινωνικοπολιτική διάσταση της αξιοπρέπειας;

  ΚΜ: Η αξιοπρέπεια  με αυτούς τους όρους αφορά στο σεβασμό της μοναδικότητας και των δικαιωμάτων κάθε προσώπου σε όποια κατάσταση και αν βρίσκεται, σε όποια τάξη και αν ανήκει. Η προσβολή του προσώπου, στο όνομα της “δημόσιας τάξης” ή της “δημόσιας υγείας” συνιστά προσβολή της αξιοπρέπειας του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η διαπόμπευση των οροθετικών, τοξικομανών γυναικών το 2012 από τον τότε υπουργό υγείας Ανδρέα Λοβέρδο, στο όνομα της προάσπισης της “δημόσιας υγείας”.

  ΨΧ: Το στίγμα που συνοδεύει το λήπτη υπηρεσιών ψυχικής υγείας πλήττει την αξιοπρέπεια του; Πως μπορεί να καταπολεμηθεί αυτό το στερεότυπο;

  ΚΜ: Το στίγμα της ψυχικής αρρώστιας πλήττει σοβαρά την αξιοπρέπεια του ανθρώπου που δέχεται φροντίδα στο χώρο της ψυχικής υγείας, τον απαξιώνει, τον καθιστά αντικείμενο περιθωριοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού. Η πάλη κατά του στιγματισμού προϋποθέτει μια άλλη προσέγγισης της ψυχικής οδύνης, μέσα από τη συλλογική δράση και την κοινωνική αλληλεγγύη.

  ΨΧ:  Τι συνιστά κατά τη γνώμη σας αξιοπρεπή φροντίδα στο χώρο της ψυχικής υγείας;

  ΚΜ: Η διαμόρφωση των όρων ισοτιμίας στο διάλογο θεραπευτή – θεραπευόμενου, με ενσυναίσθηση και απουσία αυταρχισμού του θεραπευτή.

  ΨΧ: Θεωρείτε το αίσθημα της αξιοπρέπειας σημαντικό συστατικό για την επιτυχία των υπηρεσιών υγείας;

  ΚΜ: Είναι απολύτως αναγκαίο συστατικό, θεμελιώδης αρχή οργάνωσης όλων των υπηρεσιών  ψυχικής υγείας...



 Συνέχεια της συνέντευξης στον ιστότοπο-περιοδικό

 
 
Σχετικό: δείτε την τεκμηριωμένη επιστημονικά άποψη του βετεράνου νομικού υπερασπιστή των Δικαιωμάτων, Αλεξάκη Γιάννη με θέμα τις παραβιάσεις λόγω της παρατεταμένης έκτακτης κατάστασης.
 
 

16 Σεπτεμβρίου, 2021

Humanlinks, Φεστιβάλ για την Ψυχική Υγεία

Humanlinks

 "Ανθρώπινοι Σύνδεσμοι και Κοινότητα σε μια εύθραυστη και ευάλωτη εποχή"

 Σεπτέμβριος 2021

  Η ομάδα των Humanlinks διοργανώνει το 4ο ετήσιο μηναίο πολυθεματικό Φεστιβάλ τους για την Ψυχική Υγεία 

  Οι "Humanlinks - Ανθρώπινοι Σύνδεσμοι" είναι μια Μη Κερδοσκοπική Μη Κυβερνητική Οργάνωση, η οποία δημιουργήθηκε από μια ομάδα ανθρώπων η οποία δοκιμάστηκε στο παρελθόν σε θέματα ψυχικής υγείας σε διάφορα επίπεδα. Αναπτύσσει προγράμματα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ευαισθητοποίησης και επιμόρφωσης της κοινότητας πάνω σε θέματα δημόσιας και ψυχικής υγείας, εκπαίδευσης και περιβάλλοντος.

  Η Humanlinks λειτουργούν τομεοποιημένα κυρίως στις περιοχές της Ακρόπολης, το Κουκάκι και την Πλάκα αναπτύσσοντας ένα καλό δίκτυο και συνεργασίες ανάμεσα σε κατοίκους, σε οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, σε συλλόγους και σε φορείς της περιοχής και της πολιτείας.

  Από το 2018 διοργανώνει ημερίδες και ανοικτές εκδηλώσεις καθ' όλη την διάρκεια του έτους καθώς και ετήσια μηνιαία φεστιβάλ πάνω σε θέματα υποστήριξης, επιμόρφωσης και έκφρασης στα οποία συμμετέχει μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας.

 Δείτε το πρόγραμμα

13 Σεπτεμβρίου, 2021

«Αυτός είναι φρενοβλαβής!»

 

Στίγμα. Είναι η ρημάδα η ταμπέλα. «Αυτός είναι σχιζοφρενής», «τρελός», «φρενοβλαβής», «παλαβός». Δεν είναι ο άνθρωπος η ασθένεια. Αντί να λέμε «σχιζοφρενής», να λέμε «το άτομο που έχει σχιζοφρένεια», αντί για «καταθλιπτικός», να λέμε «το άτομο που έχει κατάθλιψη». Η εσωτερίκευση της απόρριψης από το ίδιο το άτομο αλλά και η ψυχιατρικοποίηση κοινωνικών συμπεριφορών δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο κόντρα στην προσπάθεια αποτινάγματος του στίγματος. 

   
Ρεπορτάζ της Γεωργίας Κριεμπάρδη
 
   Στίγμα. Κηλίδα. Ανεξίτηλο σημάδι. Λεκές. Είναι η ρημάδα η ταμπέλα. «Αυτός είναι σχιζοφρενής», «τρελός», «φρενοβλαβής», «παλαβός». Η λέξη «στίγμα» προέρχεται από το ρήμα «στίζω» που σημαίνει «δημιουργώ ένα σημάδι σε μια επιφάνεια, συνήθως μέσω νύγματος ή καυτηριασμού” και έχει, σχεδόν διαχρονικά και οικουμενικά, αρνητική έννοια.
   Γενικά, το ζήτημα του στίγματος της ψυχικής αρρώστιας ήρθε, διεθνώς, στο κέντρο της προσοχής από την δεκαετία του 50, με την άνοδο του ενδιαφέροντος για τη λεγόμενη «κοινοτική ψυχιατρική» και με τα εγχειρήματα της αποϊδρυματοποίησης των ψυχιατρείων, εγχειρήματα τα οποία, ως επί πλείστον, δεν συνιστούσαν αποϊδρυματοποίηση (μετασχηματισμό και ξεπέρασμα), αλλά απονοσοκομειοποίηση (απλώς κλείσιμο/ κατάργηση του ψυχιατρείου). (Θ. Μεγαλοοικονόμου, Ψυχίατρος)
   Το φαινόμενο του στίγματος καταγράφηκε θεωρητικά και εμπειρικά για πρώτη φορά το 1963 από τον κοινωνιολόγο Erving Goffman, ο οποίος όρισε το στίγμα ως μια “ανεπιθύμητη και δυσφημιστική ιδιότητα που αποδίδεται στο άτομο και του στερεί την πλήρη κοινωνική αποδοχή, αναγκάζοντάς το παράλληλα να αποκρύπτει την αιτία αυτής της αρνητικής αντιμετώπισης”. Η ψυχική νόσος έχει ιστορικά σημαδευτεί με άγνοια, δεισιδαιμονία και στερεότυπα ακόμα και βασανιστήρια. Ο στιγματισμός κι ο επακόλουθος κοινωνικός αποκλεισμός οφείλονται κυρίως στην έλλειψη γνώσεων για την αιτιολογία της νόσου. Η ψυχική ασθένεια δεν είναι κάτι χειροπιαστό, είναι γενικό κι αόριστο. Κι αυτό φοβίζει.

   Τα στερεότυπα, οι προκαταλήψεις και οι σχετικές διακρίσεις είναι έννοιες που συνδέονται με την έννοια του στίγματος. Στερεότυπα είναι αρνητικές κρίσεις που προκαθορίζουν τη συμπεριφορά κάποιου, αποδίδοντας διάφορα χαρακτηριστικά σε ομάδες ατόμων (π.χ. η αρνητική πεποίθηση ότι τα άτομα με σχιζοφρένεια είναι επικίνδυνα).  
  • Προκατάληψη είναι γνώμη διαμορφωμένη εκ των προτέρων από επηρεασμό και χωρίς μελέτη του θέματος, αυθαίρετα δηλαδή και χωρίς επαρκείς αποδείξεις (π.χ. αποδέχομαι την πεποίθηση ότι τα άτομα με σχιζοφρένεια είναι επικίνδυνα και τα φοβάμαι). 
  • Διάκριση είναι η συμπεριφορά που ακολουθεί την προκατάληψη και είναι έκφραση αρνητικών απόψεων (π.χ. πιστεύω ότι τα άτομα με σχιζοφρένεια είναι επικίνδυνα, τα φοβάμαι και αποφεύγω να δουλέψω μαζί τους).
   «Το στίγμα δυστυχώς παραμένει, διότι έχει κοινωνικές ρίζες και η κοινωνία δεν έχει αλλάξει. Ο άνθρωπος που πάσχει ψυχικά θεωρείται κατώτερος και πολλές φορές και η ίδια η αντιμετώπιση από την ψυχιατρική ότι πρέπει να τον ηρεμήσει είναι λανθασμένη» δηλώνει στο TPP ο ψυχίατρος Θεόδωρος Μεγαλοοικονόμου. Όπως τονίζει, αυτό που παραξενεύει το άτομο στους ψυχικά νοσούντες είναι το στοιχείο του διαφορετικού, «τους νιώθει σαν μια απειλή απέναντι στον εαυτό του που θεωρεί ότι είναι το ‘’φυσιολογικό’’».
   Η αίσθηση της απειλής διατηρεί ένα λανθασμένο στερεότυπο που θέλει τους ψυχιατρικά ασθενείς να είναι επικίνδυνοι, βίαιοι, απρόβλεπτοι, ανίκανοι να πάρουν αποφάσεις και να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο. Οι ψυχικές ασθένειες δε δικαιολογούν τη βία. Σε περιπτώσεις εγκλημάτων, οι ειδήσεις πλημμυρίζουν με σχόλια για το πόσο «ψυχάκιας» και «ψυχασθενής» ήταν ο άνθρωπος που τα διέπραξε. Το γεγονός αυτό όχι μόνο δικαιολογεί εμμέσως τον θύτη, αλλά εντείνεται το στίγμα των ατόμων με ψυχικές ασθένειες και δίνεται η εντελώς εσφαλμένη πεποίθηση πως τα άτομα αυτά είναι επικίνδυνα. «Η ίδια η ψυχιατρική έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο πρόβλημα, ψυχιατρικοποιεί συμπεριφορές και οι άνθρωποι νομίζουν πως οι ψυχικά ασθενείς είναι βίαιοι. Η βία έχει να κάνει με κοινωνική συμπεριφορά» τονίζει ο ψυχίατρος και συμπληρώνει πως «η ψυχική αρρώστια δεν προκαλεί μεγαλύτερα ποσοστά βίας από την "κανονικότητα"».
   Μία άλλη παρατήρηση έχει να κάνει με λέξεις που έχουν ενταχθεί στο λεξιλόγιό μας και κρέμονται σαν ταμπέλα πάνω στο άτομο. «Αυτός είναι σχιζοφρενής»,  «τρελός», «φρενοβλαβής», «παλαβός», υπονοώντας ότι κάποιο άτομο μπορεί να επιδεικνύει μια συμπεριφορά που ενοχλεί, ακατανόητη για τους γύρω του. Είναι σημαντικό να τονιστεί πως δεν είναι ο άνθρωπος η ασθένεια. Αντί  να λέμε «σχιζοφρενής», να λέμε «το άτομο που έχει σχιζοφρένεια», αντί για «καταθλιπτικός», να λέμε «το άτομο που έχει κατάθλιψη».
 
   «Το στίγμα της ψυχικής αρρώστιας πλήττει σοβαρά την αξιοπρέπεια του ανθρώπου που δέχεται φροντίδα στο χώρο της ψυχικής υγείας, τον απαξιώνει, τον καθιστά αντικείμενο περιθωριοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού. Η πάλη κατά του στιγματισμού προϋποθέτει μια άλλη προσέγγισης της ψυχικής οδύνης, μέσα από τη συλλογική δράση και την κοινωνική αλληλεγγύη» έχει δηλώσει η ψυχίατρος, Κατερίνα Μάτσα, στο ηλεκτρονικό περιοδικό «Ψυχογραφήματα»...
 
 
 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παραπάνω εξαιρετικό κείμενο έχει συνταχθεί από την κα
και δημοσιεύεται ολόκληρο στον έγκριτο δημοσιογραφικό ιστότοπο The Press Project